Informatie over Brixx Huurdersportaal
Mijn SKAR
Vanaf vandaag kun je gebruikmaken van je eigen plek op onze website, namelijk ‘Mijn SKAR’. Dit is een huurdersportaal ofwel jouw persoonlijke online omgeving binnen SKAR, waarin je belangrijke huurzaken eenvoudig zelf kunt bekijken en regelen zoals je gegevens, facturen en reparatieverzoeken. Belangrijk is dat alle reparatieverzoeken, “tickets”, doorgegeven worden via Mijn SKAR. Niet telefonisch of per mail maar via Mijn SKAR. Op die manier verbeteren we met elkaar de dienstverlening en kun jij je melding blijven volgen.
Wat kun je vanaf nu al zien en regelen via Mijn SKAR?
De Mijn SKAR omgeving bestaat uit vier onderdelen. Deze zijn nog niet allemaal gevuld met data. Toekomstige documenten zoals facturen vind je hier al wel, je huurovereenkomst wordt op een later moment door ons in deze omgeving gezet.
Hieronder wordt elk onderdeel kort toegelicht:
Mijn gegevens
Hier kun je vanaf nu persoonlijke informatie bekijken en aanpassen, zoals je contactgegevens, woonadres en legitimatiegegevens. Controleer gelijk even of alles klopt en pas zo nodig iets aan.
Mijn facturen
Onder Mijn facturen kun je alle door SKAR aangemaakte facturen vanaf 01-11-2025 terugvinden (deze facturen ontvang je natuurlijk ook per e-mail). Daarnaast zie je hier ook de status van je betaling.
Let op: het kan soms even duren voordat een betaling als verwerkt wordt weergegeven.
Mijn Tickets
Tickets zijn reparatieverzoeken.
Onder Mijn Tickets kun je je historie van gedane reparatieverzoeken inzien. Ook kun je hier een nieuw ticket aanmaken, waarbij je door een paar stappen geleid wordt om je reparatieverzoek bij SKAR aan te leveren. De verdere uitleg hierover vind je onder het kopje “tickets aanmaken via mijn SKAR”. Om tot een zo spoedig mogelijke afhandeling te komen is het belangrijk dat de tickets zo compleet en duidelijk mogelijk worden aangeleverd.
Wanneer een melding is gemaakt word je vanaf nu (automatisch) op de hoogte gehouden van de status van je melding. Meldingen via telefoon en email worden niet meer in behandeling genomen omdat de dienstverlening via de nieuwe online omgeving zorgvuldiger kan plaatsvinden en het proces door jou als huurder gevolgd.
Tickets aanmaken via mijn SKAR
Nieuwe reparatieverzoeken dienen te worden aangemaakt via de Mijn SKAR omgeving.
Door onder Mijn tickets te klikken op “Nieuw ticket” start je een nieuw reparatieverzoek.
– Huur je meerdere ruimtes? Dan kies je eerst voor welke ruimte de melding geldt.
– Vervolgens selecteer je de locatie van het reparatieverzoek.
– Daarna kies je het type probleem. Het systeem stelt dan enkele mogelijke oplossingen voor.
– Werken die oplossingen niet, dan kun je zelf een melding aanmaken met een titel en omschrijving, en eventueel foto’s of filmpjes toevoegen.
In de lijst onder mijn tickets kun je de status van je reparatieverzoeken volgen en met SKAR communiceren via de chatbox binnen de omgeving. Ook ontvang je e-mailberichten over de status van je ticket.
Wat kun je in de toekomst nog meer?
Mijn documenten
Onder Mijn documenten vind je in de toekomst de documentatie die SKAR met je deelt. Dit kan je getekende huurcontract zijn, sleutelformulieren en andere documentatie. Ook is het mogelijk om direct documenten met elkaar uit te wisselen. In de komende maanden zullen wij documenten, zoals je lopende huurovereenkomst, aan je omgeving gaan toevoegen. Dat betekent dat de omgeving “Mijn Documenten” op dit moment nog leeg is.
Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij het graag.
Wij kijken ernaar uit om via deze weg een nog betere service te verlenen.